سفارش تبلیغ
صبا ویژن

و ناگهان مرگ...
 
لینک دوستان
پیوندهای روزانه


بعضی می پندارند روز قیامت خیلی دور است ، زیرا مثلا حضرات آدم (ع)نوح،ابراهیم،موسی(ع)و...قوم خود را از حساب و کتاب قیامت می ترساندند،ولی از آن عصر تا کنون هزارها سال گذشته ولی هنوز قیامت بر پا نشده و شاید میلیون ها سال دیگر نیز قیامت بر پا نگردد،بنا بر این آیا اکنون برای پاداش صدها هزار سال بعد عمل نیک انجام دهیم؟و یا اکنون خود را برای مجازات هزاران یا میلیون ها سال بعد آماده سازیم؟
برای کسانی که اینگونه افکار سوال انگیز دارند پاسخهای گوناگون و متعدد وجود دارد یکی از آن پاسخ ها این است که فرضا فرا رسیدن قیامت هزاران سال بعد رخ خواهد داد ولی عالم برزخ (که همان عالم قبر است)که در مقایسه با قیامت قیامت صغری می باشد در چند قدمی ما است و گاهی بین ما و آن تنها یک دقیقه فاصله است،مانند کسی که جوان نیرومند و سالم و شوخ و شنگی است و در اتومبیل نشسته ناگهان تصادف دلخراشی روی می دهد و او همتندم از عالم دنیا به عالم برزخ وارد می گردد و یا مجاهدی راستین در صحنه جنگ با دشمن آنچنان به عالم برزخ نزدیک شده که فاصله او با عالم برزخ گاهی کمتر از چند ثانیه است.
بنا براین همه ما باید توجه داشته باشیم که شاید روز را به شب نرسانده و یا شب را به صبح نرسانده از این عالم به عالم برزخ کوچ کنیم و در آن عام بلافاصله نخستین دادگاه ما توسط دو فرشته"نکیر و منکر"شروع می شود و به دنبال آن پاداش و کیفر برزخی تحقق می یابد.که امام سجاد فرمود:
"همانا قبر باغی از باغ های بهشت،یا گودالی از گودال های دوزخ است"
و پیامبر فرمود :"هر کس بمیرد قیامت او بر پا شده است"
نتیـــــــجه اینکــــــــــه:::قبل از دادگاه عظیم قیامت دادگاه دیگری در چند قدمی ما قرار دارد که گاهی از آن به قیامت صغری یاد می شود که دادگاه بسیار سخت و زودرسی است برای مجرمان و دادگاه بسیار شیرین و زود رسی است برای مومنان راستین،آنانکه درست می اندیشند و اسیر هوس های مادی دنیا نیستند،خود را برای این سفر نزدیک آماده می نمایند،ولی آنانکه غافل و مغرورند بدانند که عذاب سخت عالم برزخ در انتظار آنهاست.

                                                                                              


[ سه شنبه 85/12/8 ] [ 3:26 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

خدایا ! مرگ را برایم مبارک گردان! خدایا ! مرا در سختیهای مرگ کمک کن! خدایا ! مرا در غم و اندوه عالم قبر، یاری فرما! خدایا ! مرا در تنگنای قبر حمایت فرما! خدایا ! مرا در تارکی قبر یاور باش! خدایا ! مرا در وحشت قبر یاری نما!
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 410126